Nebezpečná koroze

Nebezpečná koroze

Spolu s Miro Mihálikem ze serveru AutoRevue.cz dnes prozradíme, kdy je už nebezpečná rez na autě, kterou samozřejmě nikdo nechceme. "Pokud na podvozku nebo kdekoli jinde objevíte povrchovou oxidaci, důvod k panice určitě nemáte. Na druhou stranu ale není ani nejrozumnější mávnout nad tím rukou. Předně proto, že v takovém případě je proniknutí rzi hlouběji pod povrch už jen otázkou času, což může být nebezpečné," varuje Mihálik. Navíc to, co laikovi připadá jako povrchová koroze, může být ve skutečnosti pouze vnějším projevem rozsáhlého hlodání hnědého moru uvnitř konstrukce, a tím pádem jsme se opět dostali k hazardu.


Masivní koroze v místech, kde jsou ramena zavěšení ukotvená k nezávislému rámu, respektive podvozku samonosné karoserie, představuje značné riziko. Takovému automobilu může při větším zatížení kupříkladu při jízdě v zatáčce nebo nouzovém brzdění klidně upadnout kolo a umíte si asi představit, co se v takových situacích může stát. Rizikové nicméně není pouze samotné zavěšení, nápravnice, podélné nosníky karoserie či rámy u offroadů, ale nebezpečné můžou být i zrezivělé brzdové trubky. Opět není nutné mít velkou představivost, abyste si domysleli, co se může stát většinou při nouzovém zpomalení, kdy dojde po prudkém a intenzivním sešlápnutí brzdového pedálu k nárůstu tlaku v systému a prasknutí takové trubky.

"Pokud je koroze auta opravdu rozsáhlá, neměli byste zapomínat ani na to, že jedním z dalších důležitých úkolů podvozku a celé platformy je rovněž pohlcování nárazové energie při dopravné nehodě. V takových případech se karoserie deformuje nekontrolovaně a úměrně tomu se zvyšuje i pravděpodobnost poranění posádky," dodal Mihálik. My jen dodáváme – bacha na rez a šťastnou cestu!

(Zdroj: AutoRevue.cz)